Jun 12, 2013

~Aku, Dia dan Allah~

Sesungguhnya Allah menyayangi hamba2 Nya yg sentiasa bersabar apabila di uji...
ujian demi ujian dtg, aku nk jd anak yg kuat, bakal isteri yg tabah dgn ujian..semua terjadi msti ade sbb..aku yakin, Allah dh sediakan yg terbaik utk aku nnt..hidup seorg yg mukmin dan solehah di muka bumi Allah ni kne byk bersabar mnjalani liku2 hdup..

setiap hari, setiap jam, setiap detik kita brnafas di dunia ni, sentiasa ada ujian dri Allah.. time tu la syaitan iblis start nk hasut hamba Allah ni jd sesat, ingkar dgn perintah Allah, x dpt nk terima ujian drp Allah.. kadang2 aku lemah dgn keadaan sekarang..mcm2 mslh dtg..aku tahu bnda tu adalah ujian bg aku..aku trlalu lemah utk hadapi nya sorg2..masalah aku sndri x dpt d kongsi dgn org, aku thu, bnda ni akn membebankan org...klau ikut kisah aku dri kecik smpai besar, aku byk berubah.dari teruk kpd baik..aku sedar, aku di lahirkan dri keluarga yg susah... kadang2 aku mnghukum dri aku sbb kn keadaan mslh aku.. mngkin ade sbb knape aku x dpt smbung pendidikan, ade sbb jgk knape aku di plih msuk ide shah alam..ade sbb jgk aku pilih hakim utk jd pelindung aku..ade sbb jgk aku knal die rapat just 2 bln n trus tunang, ade sbb jgk knape aku kawen awal..ade sbb jgk knape hdup aku pnuh masalah yg org x kn pernah tahu..semua tlh di aturkan oleh Allah..

Allah maha pemurah..aku dpt rasakn setiap doa yg aku doa dri aku kecik smpai skrang, Allah bagi je apa yg aku mnta..time kecik, aku kulit gelap, org slalu duk perli aku, kutuk aku sbb aku hitam..time tu aku drjah 3..aku sedih..setiap kali solat, aku brdoa, Ya Allah Ya Tuhan ku, kurniakan aku kulit putih, bia org suka aku..mmg cara aku tu lucu, tp Allah maha mendengar setiap doa org yg teraniaya..alhamdulillah, form 4 aku start putih :') ahahhaha...jangan brputus asa dlm brdoa. dlm fmly aku, aku lah yg paling low iQ dlm blaja..mcm2 dh abah nga umi wt nk sruh aku blh cemerlang...n aku dh byk usaha..time form 4, aku lah paling rajin, aku lah kaki blik stdy..tp Allah bg ujian kt aku, aku dpt result yg teruk..setiap kali dlm solat, aku brdoa, Ya Allah, kurniakan aku sebuah kejayaan dunia dan akhirat..Allah maha mendengar doa hamba Nya..Dia bg peluang utk aku smbung blaja di uitm kedah..time kt uitm kedah, aku dh standby dgn apa skali pn dugaan yg dtg sbb aku tahu, kos yg aku amik tu kne pkai duit yg byk..sehinggakan time part 2, fmly tnye aku still nk smbung blaja lg ke x di sbbkn ekonomi kluarga aku kurang..siyesly, aku kesian dkt umi ngan abah trpksa tnggung aku...tiap hari aku brdoa, kurniakan rezeki yg halal utk aku, alhamdulillah, aku dpt sket duit dri sumber yg halal..tiada yg lain selain ibu bapa aku yg penat lelah cari rezeki utk aku..

niat yg baik, akan di balas dgn kebaikan..brdoa adalah senjata yg paling utama dlm kehidupan.jika dgn doa pertama Allah tdk bg apa yg kita mnta, insha Allah, nikmat yg kita peroleh dri doa2 seterusnya akan lebih bermakna dan di luar jangkaan kita..Janji Allah itu pasti..keampunan Allah lebih besar dari kemurkaan Allah.. Allah syg hamba Nya yg taat kpd Nya..jgn berhenti brdoa wlau susah dan senang.

Alhamdulillah, Allah dgr doa aku ketika dlu2.. Ya Allah Ya Tuhan ku, kurniakan aku org yg dpt mnjaga aku, yg menyayangi aku, mngambil berat tentang aku, sblm aku mnghembus nafas aku yg terakhir..temukan aku dgn jodoh aku, sblm aku menutup mata..hdup aku sunyi, aku prlukan tmpt utk mengadu masalah peribadi, masalah keluarga, sahabat dan masalah belajar..Alhamdulillah, Allah kurniakan aku org yg menyayangi aku, org yg memahami aku, org yg rapat dgn fmly aku, org yg menyayangi fmly aku.sanggup brkorban apa sja..dia adalah kurniaan Allah kpd aku.hnya dgn perkenalan 2 bulan, yg sebelumnya tiada sedikit pn perasaan antara satu sama lain, dgn kuasa Allah s.w.t ciptakan dan titipkan rasa kasih syg dlm hati aku dan dia..sehingga sekarang, aku syg dia krn Allah swt..sungguh indah perancangan Allah. Aku redha dgn ketentuan Allah, jika aku di jmput Allah, sekurang nya aku dh kenal dan tahu siapa jodoh aku..itu doa aku utk knal siapa jdoh aku sblm aku mnghebus nafas utk kali yg trakhir..Setiap kali lpas solat, aku brdoa kpd Allah supaya aku dpt balas jasa org2 yg aku syg..umi abah, bakal zauj aku, adik beradik, kawan2..
Insha Allah, aku yakin dgn ketentuan Allah, Dia maha pemurah, penyayang, maha mendengar..

jangan berputus asa dgn ujian yg Allah berikan..fikirkan, nikmat yg berlipat ganda menati di hadapan org yg sentiasa bersabar... Rabbi Yassir Wala tuassir Ya Karim...inshaa Allah everything is gonna be ok..amin...





p/s:: thanks awak sbb sudi jd kawan sy, sahabat sy, adik beradik sy, jd body guard sy, dan yg paling penting, jadi bakal zauj sy..insha Allah hngga akhir hayat..amin... :')

No comments: