Dec 5, 2011

~sujud kpd Mu Ya Allah~

aku x rasa kmewahan, kesenangan di dunia ini mnyelamatkan aku dri api neraka
hari makin hari,,mcm2 dugaan yg dtg...
makin byk setan mnghasut
makin bertambah kesenangan di dunia ni
makin byk tangisan yg x brmakna
sume nye wt org cm aku ni lalai n alpa ngan dunia
dunia kejam n aku jgak wt dunia 2 kejam ngan diri aku
niat aku mncari yang hakiki,,,bekalan utk di sana nnt..
aku x thu,,slama mne hdup aku ni brjln di alam dunia ni
msa dh singkat,,aku prlukan pelindungan dan bimbingan yg blh pandu hdup aku
supaya aku x lalai ngan kemewahan dunia n sntiasa brsyukur
cacian dan hinaan yg aku dgr dri mulut org lain wt aku jd lemah,,tangisan demi tangisan..pdahal aku tahu 2 sume adalah ujian,, aku sbnarnya x kuat..aku lmah..
ujian dri segi plajaran aku,,lg la wt aku lmah,,aku takut aku x dpt nk balas jasa umi nga abah...2 adalah matlamat utama aku,,aku x nk org pndang rendah kt aku...
aku nk bersih balik nme aku ''seorg yg bodoh n bengap''..

Allah uji aku dgn mnguji hati n perassan aku kt seorg insan,,pdahal aku dh brjnji ngan hati aku,,,aku x kn ade sape2 selagi aku x dpt pe yg umi ngan abah nk..
aku jd jtuh ati kt org yg pkai 'minyak guna2',,bodoh btl aku kn2...(sory trpksa ckp)
org 2 siap wt crite la,,,,aku brdoa agar Allah bukak pntu hati die..jgn bnda 2 trmakan dri sndri sudah,,,
harta dan darjat kt dunia ni mnjadi buruan..konon nye nk hepy2 n nk mnikmati kemewahan kt dunia,,sume 2 adalah palsu la..Tuhan nk uji ko 2 wahai org...
x ckup mainkan hati org,,,ko wt bnda2 yg pelik,,nauzubillahiminzallik~

klau blh aku nk pegi jauh2 dri fkirkan hal2 dunia ni,,,aku nk cari ilmu agama yg bole bimbing hdup aku..aku pnat sbnryne,,,
aku takot~ satu hari 2,,aku mimpi kiamat brlaku kt tmpt aku,,,sume fmily aku ade ngan aku,,,aku trsedar dri tdur,,aku trus mnangis...tp kdang2,,,hati aku ni keras,,,
setan slalu hasut aku ngan kmewahan dunia...aku x kuat,,aku mtk perlindungan dri Allah s.w.t. spaya aku x lari jauh dri jln Nya
kdang2 aku slalu duk dgr pe yg org ckp,,mimpi 2 slalu jd knyataan,,aku takot aku mati dlm keadaan yg x brsdia n masih ngan dunia~ :'(
umi slalu pesan,,jgn ikot org,,,ikot kata hati kita yg nk cari pelindung dri kita dri azab api neraka~
sedangkan para soleh pd zman terdahulu 2 pn mtk di hdupkan semula wlaupn sesaat sbb nk bertakwa n mncari amalan stelah die sdr selama die hdup kt dunia yg hanya sia2..
2 org yg dh brtakwa n bramal soleh,,,ni kn kte org biase2,,,lg byk dosa2 yg kte wt~kita yg x sdar sbnrnya...

aku kt sni bkn nye nk tunjuk baik ke ape,,,aku sedar,,aku sndri pn byk wt slah,,byk wt dosa..
aku just nk ingtkn dri sndri n org lain bhwa dunia dh makin tua,,,kmewahan dunia x kn habis shingga lah kiamat brlaku,,time 2 bru kte nk sdar,,,klau blh,,xnk la for the end bru nk sedar ngan dosa kita,,,amalan kte x ckup tau utk tampung berat dosa kita yg dh wt kt alam dunia ni,,,kte byk alam lg yg kte kne lalui,,alam dunia ni hanyalah permulaan....

YaAllah Ya Rahman Ya Rahim,,hidupkan hati2 manusia yg beku n jadikan hati kami hati yg mulia disisi Mu ya Allah~berikan kami petunjuk n cahaya hidayah Mu, celik kn hati kami yg dh lama membuta,,agar kami nmpak cahaya sinar ke jalan Mu,,bawalah kami ke syurga Mu yg paling suci yg kekal abadi, kuatkan iman kami,
jd kan kami org yg soleh n solehah yg sesuai untuk mencium bau syurga Mu Ya Allah~amin ya Rabbal alamin..

No comments: