Jun 12, 2012

~ikhlas dari hati~

aku sama je ngan org lain,makan kut mulut, jln pkai kaki, n blablabla..tp yg membezakan setiap manusia 2 adalah akhlak dan akidah yg ada pd dri masing2...mmg luaran nmpk cm rock, tp mungkin dalaman seseorg tuh sntiasa dekat dgn Allah..sbb tu lah kita jgn mnuduh org2 yg seperti itu tiada agama..mungkin diorg x tunjuk je..2 diri die ngan Allah s.w.t je...

kadang2 org sering ckp,,sesetengah org yg bertdung bkn nya baik dan x bertdung rmai yg baik,dlm konteks org yg bertudung tp kurang baik,,mngkin mereka brtdung krn mreka tahu mereka mmg di lahirkan sbg org islam yg mmg kne pkai tdung,,tp mereka tidak tahu apa erti ISLAM yg sbnar nya..x bole jgk salahkn diorg,,mungkin diorg pn tgh mencari dan baru nk meneroka...islam itu indah,,jika seseorg 2 mnjumpai apa erti islam yg sbenarnya,insyaAllah dia akan berubah...sama juga dgn x pkai tdung tp baik 2..keadaan dia sama ngan yg pkai tdung tp jhat 2..mreka masih tdak mngenali btl2 erti ISLAM..sama jgk diri aku,,masih meneroka dan mencari ISLAM utk menjd seorg perempuan yg btl2 SOLEHAH...

bg aku,,utk jd SOLEHAH ni bkn senang,,ya,mmg senang klau di lihat dgn mata kasar,klau di lihat dgn mata hati,,sgt susah bg aku,,sbb aku x kuat utk lawan setan2 yg slalu bisikkan kejahatan..nmum aku kuatkan diri utk lawan hasutan 2...contoh nya,,hasutan setan setiap kali aku nk lakukan kebaikan, amalan2 sunat, n mcm2 lg..ya, aku tahu, aku di lahirkan sbgai seorang islam, di beri didikan agama oleh abah ngan umi,,tp aku prcaya, smakin dekat dri kita dgn Allah,,smakin galak setan duk berbisik ngan kita(suka bisik la setan nih)..2 pentingnya kepercayaan kita kpd ALLAH dan  ISLAM..

dlm setiap percakapan kita jgk adalah dorongan utk kita sbnrnya...aku slalu post kt fb sal2 agama2..tp bnda 2 jgk blh jd sbg senjata utk aku lawan sbnryna..lawan 2 mksud aku,,sesuatu utk mngelak aku utk post bnda2 yg lalai dan x memberi apa2 utk aku..(bkn nk mnunjuk,tp skadar perkongsian)..setiap kata2 kita adalah doa...apa pn kebaikan yg disebut, insyaAllah ia akan jd doa yg indah utk dri aku dan sapa2 yg mnbaca nya..amin...

::dlm pencarian kita dlm mencari sinar AGAMA ISLAM, semoga tabah dlm setiap dugaan dan selalu peka kpd hasutan..kadang2 kita x sedar bahawa itu adalah stu hasutan iblis..sntiasa beringt, setan selalu setia menghasut kita utk join ngan dia kt neraka nnt..elak lah dari brsama natang tuh dgn melawannya dgn ayat2 al quran, zikrullah dan sntiasa sujud dgn segala perintah Allah..insyaAllah kita bersama org yg beriman..amin ya rabbal alamin..

No comments: