Nov 3, 2012

~untuk mu yang akan mendampingiku~

letih,
mungkin itu yg akan ku rasa
mencarimu dalam bayang

melayang,
melayang angan terbuai usia
bergerak naik menuju ke pusara
tidak henti terus mencari
tambatan hati yang dinanti-nanti

kuberdoa pada pemilik hati
Yang menggengam nyawa dan nasib diri ini
apabila dia membaca tulisan ini
semoga hatinya boleh menjadi hati yg suci

mungkin selama ini aku terlalu memilih
atau mungkin tiada yg dipilih
semuanya menjauh
tidak terlihat dan tidak tersentuh

kini segalanya harus dimulakan
dari niat tulus yang tidak ternilai
terlalu mulia untuk dinilai
terlalu tinggi utk di tuai

Dalam sujud hati
kami berdoa pada ilahi
agar segera bertemu kekasih hati
yang menemani kami ke syurga abadi
aku benar-benar tidak tahu
apakah kamu atau siapa pendampingku
namun jika memang sudah takdirku
semoga hatiku boleh bersanding dgn hatimu..


::Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,, andai dia adalah jodohku,, titipkan lah rasa cinta dlm hati aku untuk dirinya,, dan jika dia bukan jodoh ku, Kau tunjukkan lah jalan untuk aku lepaskan diri dari cinta nya dan kurniakan pemilik hati aku yg beramal soleh..amin..

citation from: buku: Ya Allah, Diakah Jodoh ku by Burhan Sodiq.. creadit to him ^_^

No comments: