Nov 25, 2011

...Pelengkap diri ku... :')

...dari kecik smpai besar aku snyum x henti2...biasa la manusia kn...klau x senyum 2 bukan manusia nme nye...2 lembu,,lembu x pnah senyum kn2,,ha,,2 la klebihan kite..heee ^_^..tp ada yg melengkapkan hdup aku...tnpa mereka,,,siapa la aku...




Allah s.w.t. adalah pencipta ku...krana Dia, aku berdiri teguh kt sni...Dia tlh mnghembus stu roh yg baru ke dlm rahim umi aku,,,aku d beri tanggungjwb yg besar olh Nya,,iaitu mncari bekalan amalan untuk alam yg seterusnya selepas alam dunia..mcm2 dugaan dan ujian Dia bg kt aku,,,aku manusia yg lemah,,slalu je ad mslh...kdang2 aku mnangis ngan masalah aku,,tapi aku ingt masalah aku itu adalah satu ujian untk aku dr Allah s.w.t untuk aku jd org yg solehah...Dia adalah tmpat aku mngadu,,susah senang aku time aku ad kt dunia ni,,insyaAllah aku akn hadapi dgn tenang dan insyaAllah aku akan ingt bhawa aku adalah hambanya yg daif yg ingin mencari bekalan untuk disana nnt...insyaAllah.. ^_^





salah satu pihak yg melengkapkan dri aku ialah pameli aku,,,aku syg diorg mcm aku syg dri aku sndri...tnpa umi nga abah,,aku xda kt sni...ble duk blaja jauh2 ni kn,,kdg2 sdih gak tggl diorg kt kmpung,,tp aku pikir2 balik,aku ada kt sni pn sbb nk blaja,,nk brjaya,,nk balas balik jasa diorg,,insyaAllah dgn berkat doa mereka,,,insyaAllah aku brjaya nnt...adik bradik aku along(baqi), angah(udin), adik2 aku (kama,eni,maryam,ahmad,zahraa) walaupn diorg nakal, slalu wt aku 'jerit',kadang angin xtntu pasal,,aku tetap sygkn diorg,,kadang2 ingt balik cte time kecik2,,hepy jgk la,,,aku ni dlu pngai cam jantan sket..wahahaah,,panjat pokok same2,,intai 'ghimau' duk berak,,wt pondok atas pokok,,mnyanyi kt surau(sengal pnye bdk^_^),,main masak2,,,sume 2 adalah knangan,,,sume da bsr2,,sume blaja jauh2,,,jmpe pn time cuti raya...nnt da kawin,,masing2 bwk haluan masing2...tp kitorg tetap the best siblings 4 ever,,,sob2 :')...kadang2 aku trfkir gak,,,sempat ke aku blas budi umi nga abah,,,InsyaAllah,,dgn izin Allah,aku akan bls gak jasa diorg suatu hari nnt..i want to make them proud of me..insyaAllah,,,pape pn,,aku syg pameli aku,,diorg lh everything for me..slagi aku masih brnyawa,,i'll do everything to make my family living in a happy family..insyaAllah..^_^






ngan aku tu kwn baik aku...ina nme nye....kami knal pn scara kbetula...kwan alam maya la katekn...heheheh...die byk tong aku...dh mcm adik bradik kembar dh kitorg neh,,,time die susah,,aku tlong,,,time aku susah die plak yg tolong....aku syg die...wwiiiiii,,,(malu ^_^)...InsyaAllah dia adalah kawan baik aku smpai bla2...




ni adalah kawan2 aku yg mlengkapkn hdup aku,,dgn diorg la aku terjun bangunan,,terjun lombong,berak same2,,mandi same2...wahahahhaa...wlaupn ada prselisihan fham,,brgaduh manja,, bertumbuk muka, tembak mnembak,,diorg tetap kawan aku smpai akhir hayat,,,aku akan doakan mereka mndpt kjayaan dunia dan akhirat....aku manusia yg biasa,,,x lari wt silap...ape2 pn slah aku,,aku cbe btlkn...kdang kte x prasan yg kte byk wt org trasa ati,,wt org sakit aty nga kte,,tp sume 2 adalah perencah utk kte lalui zaman teenagers kte(pham ke x tau ayat aku bebelit neh,,hahah)pape pn,,bnda 2 yg wt kte sdar n wt kte hargai hdup dri kte n org lain,,kte cuba utk mnerima kburukan org dgn hati yg trbuka...stiap org mmpunyai baik dan buruknya,,,tp kburukan org kte mudah nmpk,,,kbaikan nya plak,,kte sje sorokkan.....tp 2 sume adlah mainan dlm khidupan ni....if we want to be a good friend,,silent is better than talking about something that can hurt them..if we do, event it just one word,,it can make a person drop her/his tears..so, better keep silent...pape pn,,,aku syg kwn2 aku cm nyawa aku... :')

No comments: