May 2, 2012

~kamu lah JODOH~

jodoh???terlalu awal la,,,kolot la fikir sal jodoh,,,npe nk kne ade jodoh,enjoy la dlu..::
haaiiishhh..kata2 tuh adalah dri budak2 zaman skang yg nk enjoy je idop...sedar la dri 2 sape..huh!
bdosa tau x klau suka seseorg 2 tnpa ada niat utk mngahwininya...
dlm keadaan ni kn2,,rmai org nk jodoh yg baik2...tp dri sndri x brapa baik,,pastuh start la nk ckp,x sesuai la bdk X ni,,sbb aku ni jahat n bla bla bla...ce try brubah ke arah yg baik sket kalo nk jdoh yg baik...hikhikhik..berceramah plak ustazah nih! :D

ok,,salah cte plak,sbnrnye bkn tuh yg nk ckp...but i've something special yg nk kongsi..hahaha...bce je la ye..

klau aku la kn....aku nk jgk la org yg bole bimbing aku..da la dri ni cmni..hihihi..2 ciri2 wajib la..tnya la sesape pn,msti nk yg beriman kn2...tp kne tahu jgk,,,biar la beriman di jln Nya yg benar..
sifat seorg perempuan ni lemah lembut, ingin di belai,mudah tersentuh, mudah mengalirkan air mata,,,penyayang...dia perlukan seorg PELINDUNG untuk jaga dia,,jaga rumah tangga dia, jaga anak2 dia,,jaga hati dia,jaga maruah dia,dan jaga ibu bapa dia..seorg lelaki adalah dipertanggungjawabkan utk jaga sume2 tu..sbb LELAKI adalah PROTECTOR bg WANITA..dan tugas seorg wanita adalah bg kasih sayang kt protector die 2,,didik anak2 dia,uruskan rumah tangga n bla bla bla...(huh! lebih plak) ^__^
hati seorg perempuan slalu mahukan yg terbaik utk diri nya,, contoh nya. dia mengharapkan jodoh nya tuh blh trima drinya seadanya,,baik buruknya,slalu mnyayangi nya, slalu ada time susah dah senang dan macam macam lagi...heeee ^_^v

ok next,,,
klau dia berusaha utk cari, tawakkal,slalu berdoa supaya dipermudahkan, insyaAllah Allah akan bg yg terbaik utk nya...
klau la tuhan dh tunjukkn awal2 jodoh utk kita kn best...xde la org2 pompuan kt lua sana 2 mngharapkn yg x sudi..hihihi...klau la cm 2 kn,,xde nye brlaku clash mngelash...hahahaa..tp Allah wt suma 2 bersebab.. Allah nk mnguji kesetiaan hamba Nya terhadap cinta kpd Nya sblm meraih cinta pd makhluk(cewwaahhh! :D)
dgn ujian2 2 la hamba Nya mnjadi tabah dan peroleh cinta yg sejati dan hakiki..hehehehehe...

pape pn,,,wahai JODOH,, jd la protector aku sebaik2 nya..ehehhe...klau aku malas cri cmne ek?bia die dtg ngan sndri..hahaha kejam nye akuuhhh!!wahai JODOH,, ingt pesan aku ni,,,jadilah sebaik2 insan yg selalu rendah dri dan jgn bongkak..dont like that la...jd anak yg soleh n bia boleh baca yassin or bca tahlil utk aku bila aku x da nnt ye..heee....k la,,,pesanan last ni!(pesanan nakal):: wahai JODOH,, pkai smart2 sket,,bg ensem sket,bia sdap mata memandang sket, rmbut x nk rmbut pnjang,,kemas dan errr,,mngarut dh...

ok,bye wslm... ^__^

No comments: